E: info@sopack.cz T: +420 602 285 903                                                                                                                                                                      ENG | CZE | SK | PL DE | FR | HU | DK |ITA

Podkładki antypoślizgowe do ciężarówki

Zwiększ tarcie między paletą a podłogą ciężarówki za pomocą maty antypoślizgowej

Protiskluzové podložky zvyšují třecí sílu mezi podlahou kamionu a paletou

Sopack s.r.o. oferuje maty antypoślizgowe. Maty i podkładki antypoślizgowe zapobiegają uderzeniom, zwiększając tarcie (siłę tarcia) między paletą a podłogą ciężarówki, zapobiegając w ten sposób niebezpiecznym uszkodzeniom mienia i obrażeniom ciała. Sopack s.r.o. oferuje wysokiej jakości klocki renomowanych światowych producentów o współczynniku tarcia 0,8. Nasze maty z granulatu gumowego wiązanego PU mogą być stosowane nie tylko w przestrzeni ładunkowej samochodu ciężarowego, ale również na przyczepach oraz mogą być stosowane w mniejszych samochodach dostawczych o masie 7,5 t.

Galerie

Doporučení jak vybrat protiskluzovou podložku

Sopack s.r.o. skupia się na fiksacji i ochronie towarów/pracowników. Jedną z opcji zapobiegania uszkodzeniom towaru podczas transportu są maty antypoślizgowe. Wybierając matę antypoślizgową należy zwrócić uwagę na współczynnik tarcia (Sopack oferuje podkładki o współczynniku tarcia 0,8), renomowaną markę i oczywiście długość maty. (Zgodnie z odpowiednią siłą tarcia z wystarczającym współczynnikiem bezpieczeństwa). Siłę tarcia można obliczyć zgodnie z równaniem Ft = f x Fn, gdzie f jest współczynnikiem tarcia, a Fn jest siłą normalną (nacisk).

Ing. Karel Sodomka

Ing. Karel Sodomka

Jednatel společnosti
E: karel.sodomka@sopack.cz
T: +420 602 285 903

Jak „w prosty sposób” oszacować siłę tarcia statycznego ładunku?

Statyczny współczynnik tarcia μ

Suche drewno - Drewno - 0,3-0,4

Mokre drewno - Drewno - 0,2

Drewno - Podkładka - 0,6-0,8

 Zdroj: E-konstrukter

 

Przy obliczaniu siły tarcia Ff = μ N należy wziąć pod uwagę, że poruszamy się w wymiarze statycznym, natomiast transport rzeczywisty ma wymiar dynamiczny. Dlatego konieczna jest praca z odpowiednim współczynnikiem bezpieczeństwa. (w którym należy uwzględnić niedoskonały kontakt podłogi z paletą, różnicę między statycznym i dynamicznym współczynnikiem tarcia, zwilżanie, smarowanie podłogi i inne)